HANDELSBETINGELSER
Levering og vilkår
Disse handelsbetingelser gælder køb af varer og ydelser på www.ristetrug.dk , pr. mail eller pr. telefon til levering i Danmark.
Udbyder er: Ristet Rug, CVR 27606644, Prinsesse Charlottes Gade 16, 2200 København N, tlf. (+45) 22 95 88 45.
På www.ristetrug.dk finder du beskrivelse og priser på alle varer. Ring eller skriv til os, hvis du har yderligere spørgsmål.
Mail: info@ristetrug.dk Telefon: 22 95 88 45.
Leveringssted og leveringstidspunkt for levering af varer og ydelser aftales i forbindelse med, at du afgiver din bestilling.
Tjek ordren ved ankomst og kontakt os straks ved fejl eller mangler på telefon 22 95 88 45.
Ændringer i bestillinger
Ved bestillinger op til 100 stk. kan kuvertantal ændres med +/- 20% frem til senest kl. 12.00 hverdagen før levering.
Ved bestillinger >100 stk. kan kuvertantal ændres med +/- 20% frem til senest kl. 12.00 to hverdage før levering.
Annullering
Vi refunderer ordrens fulde beløb, ved annullering senest 7 dage før levering. Annulleres ordren 3 til 6 dage før levering, refunderer vi 50 pct. af prisen. Annullerer du indenfor 2 dage før leveringsdatoen, opkræves det fulde beløb. Vi opkræver ordrens fulde beløb efter levering.
Nægtes modtagelse af bestillingen på den aftalte leveringsdato, betales fuld pris for hele bestillingen.
Leverings- og afhentningspriser
Prisen pr. kørsel for levering af varer og ydelser og eventuel afhentning af service varierer efter tidspunkt, størrelse og arten af ordren og din leveringsadresse. De faktiske forsendelsesomkostninger faktureres efter levering og kan oplyses ved henvendelse til os.
Betaling
Når bestillingen er gennemført, modtager du en ordrebekræftelse pr. e-mail. For alle betalingsformer gælder, at alle informationer sendes krypteret, og vi modtager ingen informationer om din konto, kortoplysninger eller lignende. Vi modtager udelukkende besked om at bestillingen er gennemført. Når ordren er leveret, modtager du en faktura til betaling eller hvis du ønsker det en anmodning via Mobilepay eller et link via Zettle til betaling med kort.
Fortrydelsesret
I henhold til en undtagelse i forbrugeraftaleloven, fortrydelsesretten område, paragraf 17 stk. 2 og paragraf 9 stk. 2 er køb af levnedsmidler og andre varer til husholdningens løbende forbrug, som købes på offentlige steder, torve og markeder, eller som skal leveres direkte til forbrugeren ikke omfattet af fortrydelsesretten.
Sikkerhed ved online betaling
Når man betaler med sit kreditkort via internettet, kan det virke lidt uhåndgribeligt at man blot indtaster sine kortoplysninger og trykker på en knap. Men takket være dansk lovgivning kan du vide dig sikker når du betaler via internettet. Der ligger et regelsæt til grund for elektroniske betalingsløsninger, som har til formål at opretholde størst mulig sikkerhed mod misbrug. Hvis du derfor opdager en betaling, du ikke kender til og som er trukket fra din konto, er der kortudstederens (pengeinstitut, finansieringsselskab o.lign.) pligt at tilbageføre beløbet til din konto. Kortudstederen må så bagefter kræve penge tilbage fra den butik som har trukket beløbet.
Reklamation
Hvis du vil reklamere over en mangel, skal du give os meddelelse herom inden for rimelig tid, efter at du har opdaget manglen. I modsat fald taber du retten til at påberåbe dig manglen. Vi opfordrer vi dig til at kontakte os skriftligt, hvorefter vi vil behandle din klage.
Værneting og lovvalg
Disse handelsbetingelser er underlagt dansk ret. Københavns Byret er værneting.